Palaute
Etusivu »Anna palautetta – autat meitä kehittymään
Haluamme tarjota mahdollisimman laadukasta ja sujuvaa palvelua kaikille asiakkaillemme. Kuulemme mielellämme kokemuksistasi – niin hyvistä kuin kehitysehdotuksistakin.
Voit antaa palautetta alla olevan lomakkeen kautta nopeasti ja helposti – myös anonyymisti. Palautteesi käsitellään luottamuksellisesti, ja sen avulla kehitämme toimintaamme entistä paremmaksi.
Täytä vain tarvittavat kohdat ja kerro omin sanoin, mikä toimi hyvin tai missä voisimme parantaa. Jos jätät meille yhteystietosi, voimme tarvittaessa myös olla yhteydessä sinuun.
Kiitos, että autat meitä palvelemaan sinua vielä paremmin!
Palautelomake
Muistutus KymiTerveys Oy:n toiminnasta
KymiTerveys Oy on sitoutunut tarjoamaan potilaille laadukasta, turvallista ja luotettavaa hoitoa. Mikäli olet tyytymätön saamaasi hoitoon, palveluun, kohteluun tai potilastietojesi käsittelyyn, sinulla on potilaslain (785/1992) mukainen oikeus tehdä muistutus toimintayksiköllemme.
Muistutus on ensisijainen tapa selvittää epäselvyydet suoraan meidän kanssamme ilman kolmansia osapuolia. Tavoitteemme on käsitellä muistutukset avoimesti, asiallisesti ja viivytyksettä.
Mikä on muistutus?
Muistutus on potilaan kirjallinen selvitys tilanteesta, jossa hän kokee hoidon, kohtelun tai potilastietojen käsittelyn olleen puutteellista tai virheellistä. Muistutuksen tarkoituksena on selvittää tilanne mahdollisimman nopeasti, korjata mahdolliset virheet ja kehittää toimintaamme potilaiden parhaaksi
Näin teet muistutuksen
Voit tehdä muistutuksen täyttämällä KymiTerveys Oy:n muistutuslomakkeen. Lomakkeen saat verkkosivuiltamme, täytä alla oleva lomake, tai toimipisteestämme pyytämällä henkilökunnalta.
Valmiin muistutuslomakkeen voit toimittaa:
Verkossa täyttämällä lomakkeen verkkosivuillamme ”linkki”
Sähköpostilla info@kymiterveys.fi. Mikäli toimitat lomakkeen sähköpostitse, emme suosittele henkilötietojen kirjaamista muistutukseen.
Postitse KymiTerveys Oy, Kymenlaaksonkatu 6, 45700 Kuusankoski
Tuomalla sen vastaanottoon suljetussa kirjekuoressa (merkintä “Muistutus”).
Muistutuksen käsittely KymiTerveydessä
1. Vastaanotto ja kirjaus
Muistutus kirjataan hallinnolliseen rekisteriin. Tietoja ei liitetä potilasasiakirjoihin.
2. Selvitys
Muistutuksen sisältö ohjataan oikealle vastuuhenkilölle:
- Hoitotoimintaan ja palveluun liittyvät muistutukset
→ Kirsi Kinnunen, hoitotoiminnan vastuuhenkilö - Potilastietoihin, tietosuojaan ja tietoturvaan liittyvät muistutukset
→ Katri Myllymäki, tietosuojavastaava
Vastuuhenkilö selvittää asian tarvittaessa henkilöstön ja johdon kanssa.
3. Vastaus potilaalle
Saat kirjallisen vastauksen viimeistään kuukauden kuluessa muistutuksen saapumisesta. Vastauksessa kerrotaan, miten asia on selvitetty ja mitä toimenpiteitä on tehty tai suunniteltu.
4. Tietojen säilytys
Muistutuksia ja niiden käsittelyä koskevia asiakirjoja säilytetään erillään potilasasiakirjoista, potilaslain ja tietosuojalainsäädännön mukaisesti.
Toiminnan jatkuva kehittäminen
KymiTerveys hyödyntää muistutuksista saatavaa tietoa toiminnan kehittämiseen ja muistutukset analysoidaan säännöllisesti osana laadunhallintaa ja potilasturvallisuuden seurantaa.
Potilasvastaava
Potilasasiavastaava on puolueeton henkilö, joka toimii terveydenhuollon asiakkaiden edun turvaajana. KymiTerveyden potilasasiamiehen yhteystiedot
Marjaana Julin
Potilasasiavastaava
Kymenlaakson keskussairaala,
Kotkantie 41, 48210 Kotka
marjaana.julin@kymenhva.fi
044 223 1434
Lisätietoa potilasvahingoista ja potilasasiavastaavasta potilasvakuutuskeskuksen sivuilta:
https://www.pvk.fi/korvauksenhakija/potilaan-oikeudet/potilasasiavastaava/
tai Kymenlaakson Hyvinvointialueen sivuilta:
https://kymenhva.fi/meilla-asiakkaana/sosiaaliasiavastaava-ja-potilasasiavastaava/
Muistutuslomake
Voit toimittaa mahdolliset liitteet jälkikäteen sähköpostilla osoitteeseen kirsi.kinnunen@kymiterveys.fi
